joi, noiembrie 13, 2008

"De l'inconvénient d'etre né"

-Poti sa vezi dincolo de gaura asta?
-Nu, e intuneric.
-Si frig…
-Si frig!
-Ce vrei sa facem? Sex?
-Nu, ca sunt nemancat.
-Si ce legatura are?
-Are. Nu am destula putere..
-Nici de-o mangaiere?
-De o mangaiere am resurse..
-Mangaie-ma!

Afara ningea cu liniste. Iar vantul batea din directiile celor patru zari.

-Crezi ca impresionezi pe cineva?
-Ce pula mea tot bati campii acolo?
-Ce pula mea! CE PULA MEA! Asta stii sa zici mereu..
-Pai altceva nu am.
-Esti o pula.
-Da-te-n…
-Esti nemancat!

Mosul se apleaca cu ochiul in dreptul gaurii. Era zbarcit. Vinetiu.

-‘tu-i maica ma-sii, ce faceti voi acolo mai copii?
-Murim taica…
-Cum ma tataie muriti? De ce, de dragoste?
-De foame tataie, si de frig. De dragoste am murit de mult..
-Pffff… chicoti in ras copila.
-Pai futu-i Cristosii ma-sii, va scoate tata mosu d-aci indata.

Se indeparta si-si roti toiagul in aer lovind cu putere piatra. Cateva franturi de piatra cazura in palmele ei. Le stranse la piept, sarutandu-si mana.

-Ma tataita, cati sunteti acolo?
-Doi tataie..
-Da..eu sunt fata.
-Nu fi proasta, si-a dat seama…doar n-oi fi girafa.
-Pula ce esti!

Pasii mosului se indepartau usor.

-Tataieeee.
-Vine taica. Tineti-va de cald.
-Nu-mi mai simt mainile…

Levitau luminile de pe cer, indiferente. Se auzeau pasi. Mici si desi. Troznea pamantul inghetat sub ei. Lumanarea arunca umbre de fluturi, iepuri si lupi.

-Termina, esti ridicol… Nu stii sa faci.
-Taci. Se aud pasi.
-Tataiieeee.

Piatra incepu sa vibreze sis a trozneasca sub loviturile puternice. Dupa cateva minute loviturile au incetat. Ochiul vinetiu se holba prin gaura.

-Ma tataie, eu n-am putere pentru tarnacopul asta… Ma duc sa-mi iau fecioru de acasa.
-Tataie, asculta-ma…nu e timp..te rog sa mai incerci..o vezi? A adormit. Nu e bine tataie..o iubesc si nu e bine. Tremura si buzele-i sunt vinete.

Dimineata era cetoasa. Cativa flacai bubuiau de zor cu tarnacoapele in piatra.

-Nu-mi mai simt bratele…
-Vezi in ceata?
-Nu-mi mai simt mainile..
-Vezi in ceata?
-Nu pot sa strang pumnul…nu pot..
-Dezbraca-te!
-Uita-te la Frunze. Uita-te la martiri. Noi suntem frunzele ce cad..

Frunzele nu cad. Frunzele mor.

-Stai cuminte, nu te mai misca. O sa strici poza.
-Tu nu mai chicoti, fa poza odata..

-Fa dragoste cu mine…te rog.
-Poftim?
-Te rog..
-Esti nebuna..nu e ca-n filme..nu vezi ca d-abia mai respiri. Eu nu ma pot misca.
-Vino!
-Imi crapa capul…

Piatra se zguduia ca posedata. Cadeau franturi din ea peste ei. Erau imbratisati. Se sarutau. Tataie fuma si sorbea cu nesat dintr-o sticla de palinca. Cateva babe isi faceau cruce si blestemau piatra. Preotul citea dintr-o carte veche, iar un caine ii lingea cizmele lu’ Ion.

1 Comments:

Anonymous Anonim said...

:) Foarte simpatic,imi place cum scri si ce, are veselie

3:33 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home